Finansowe wykluczenie

Miałam szczęście?

Zdarzyło mi się ostatnio skorzystać (dodam nie śledząc zbyt intensywnie świata promocji w sklepach) z dobrodziejstwa zapłacenia taniej – znacznie taniej, za bilety do kina.
Niby nic w tym nie jest, a jednak zwróciła moją uwagę forma udzielenia mi owego rabatu  – musiałam być posiadaczem pewnej karty bankomatowej, a rabat przysługiwał tylko w tym dniu.

 

Gdybym nie była posiadaczem karty, nie mogłabym skorzystać ze wspomnianego rabatu!

 

Nasunęło mi się zatem kilka pytań:

  • Czy gdybym nie miała tej karty mogłabym skorzystać z tańszej oferty?

Odpowiedź na to pytanie wydaje się zbyt oczywista, ale w związku z tym nasuwają mi się kolejne pytania:

  • Czy wspomniana oferta skierowana jest tylko dla niektórych klientów owego kina tj. posiadaczy odpowiedniej karty bankomatowej?
    Dlaczego taka instytucja jak kino, zawłaszczyło sobie prawo wyboru klienta poprzez tak kuriozalny eliminator?
    Mój wybór na seans stał się marginalny, istotnym bowiem stało się dla tej instytucji posiadanie przeze mnie karty?
    oraz
  • Dlaczego coraz częściej na rynku pojawiają się oferty różnicujące portfel klienta?

    Inkedbusiness-girl-1453917_640_LI

    Każdy z nas chce skorzystać z różnego rodzaju promocji, każdy chce mieć równe szanse przy zdobywaniu różnych dóbr.  Zbyt idealistyczne myślenie?
    Zapewne tak – kino do skorzystania ze swojej oferty postanowiło ograniczyć dostęp klientom. Zostałam „zmuszona” do posiadania karty bankowej, by móc nabyć tańszy bilet.  Skupiłam się nie na atrakcyjności filmu lecz na działaniach firmy.
    Będąc właścicielem tej karty bankomatowej, płacąc nią za rożne towary i usługi, nie raz skorzystałam z różnego rodzaju opustów – bezwiednie.  Tym razem było inaczej.

Hm.

Film był świetny, niesmak z wizyty w kinie duży.

Dorota
http://www.kancelariapdk.pl

Reklama

Opublikowane przez pracownia przedsiębiorczości dorota kyć

Wspieram, wskazuję i inspiruję do działania.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: