Świąteczne sprzedażowe zamieszanie

Święta, święta śwgifts-1830268_640ięta.
Czas Świątecznych wysprzedaży, świątecznych promocji, rocznych rozliczeń.

By klient był zadowolony

 

Czas Świąt to znakomity okres, w którym tempo realizacji przygotowanych propozycji dla klienta jest tak duże, że może ono spowodować nieprzewidziane, a nawet niepozytywne działania m.in. utratę dobrego imienia czy nałożenie kar.

Przedsiębiorco bądź gotów!

Klient nasz pan

Klient ma zawsze rację, a w sukurs temu, warto pamiętać, przychodzi ustawa praw konsumenta. Dlatego prowadzenie akcji promocyjnej, w której określone towary sprzedawane są taniej wcale nie oznacza, iż klient nie może zgłosić się z reklamacją zakupionego produktu.

Takiego bowiem wyłączenia brak w ww. ustawie.

Zwrot towaru w sklepach internetowych

Obowiązuje tu również. label-2016248_640Bezcelowe wydają się więc na prędko czynione zmiany regulaminów, zmiany informacji na stronach internetowych, sklepach.

Warto zauważyć,  że możesz zmienić kampanię sprzedażową na taką, w której wada danego towaru obniży jego cenę, a gdy klienta dokładnie o tym poinformujesz zamkniesz mu drogę zwrotu.
Przykład: zepsuty zamek w torebce – obniżka o 90%.
Jednak  zastanów się czy ten sposób nie spowoduje pewnego dyskomfortu u klienta, który winą za to samopoczucie obarczy Ciebie.

Nie wprowadzaj klienta w błąd

Takie działania są niezgodne z prawem. Jakby tego było mało, dla Ciebie mogą skutkować negatywnymi konsekwencjami. Interwencja Inspekcji Handlowej skutecznie i boleśnie może wpłynąć na Twoje możliwości przyszłego działania.
A konkurencja czuwa!
Pamiętaj o rękojmie. Uczul się na kodeks Cywilny (art. 560 i następne), który w tym brzmieniu obowiązuje od około 3 lat.

 

Dorota
http://www.kancelariapdk.pl

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 23.04.1964 – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459 ze zm.)

Reklama

Opublikowane przez pracownia przedsiębiorczości dorota kyć

Wspieram, wskazuję i inspiruję do działania.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: